CF: Edu Round-15 (702E) [ SparseTable Logic ]


CF: Edu Round-15 (702E) [ SparseTable Logic ]


///==================================================///
/// HELLO WORLD !! ///
/// IT'S ME ///
/// BISHAL GAUTAM ///
/// [ bsal.gautam16@gmail.com ] ///
///==================================================///
#include<bits/stdc++.h>
#define X first
#define Y second
#define mpp make_pair
#define nl printf("\n")
#define SZ(x) (int)(x.size())
#define pb(x) push_back(x)
#define pii pair<int,int>
#define piii pair< int ,pair<int,int> >
#define pll pair<ll,ll>
///---------------------
#define S(a) scanf("%d",&a)
#define P(a) printf("%d",a)
#define SL(a) scanf("%lld",&a)
#define S2(a,b) scanf("%d%d",&a,&b)
#define SL2(a,b) scanf("%lld%lld",&a,&b)
///------------------------------------
#define all(v) v.begin(),v.end()
#define CLR(a) memset(a,0,sizeof(a))
#define SET(a) memset(a,-1,sizeof(a))
#define fr(i,a,n) for(int i=a;i<=n;i++)
#define UNIK(v) sort(all(v)),v.resize( unique(all(v)) -v.begin() );
using namespace std;
typedef long long ll;
///==========CONSTANTS=============///
/// Digit 0123456789012345678 ///
#define MX 200005
#define inf 1000000010
#define MD 1000000007LL
#define eps 1e-9
///===============================///

const int LN=34;
int n,P[MX+2][35],Min[MX+2][35];
ll k,Sum[MX+2][35];
ll sm,mn;

void Solve(int x,ll K) {
for(int j=0; j<LN; j++) {
if(K&(1LL<<j)) {
sm+=Sum[x][j];
mn=min(mn,(ll)Min[x][j]);
x=P[x][j];
}
}
}

void go() {
for(int j=1; j<LN; j++) {
for(int i=1; i<=n; i++) {
P[i][j]=P[ P[i][j-1] ][ j-1 ];
Sum[i][j]=Sum[i][j-1]+Sum[ P[i][j-1] ][ j-1 ];
Min[i][j]=min(Min[i][j-1],Min[ P[i][j-1] ][ j-1 ]);
}
}
}

int main() {
int i,j,x;
S(n);
SL(k);
for(i=1; i<=n; i++) {
S(x);
P[i][0]=x+1;
}
for(i=1; i<=n; i++) {
S(x);
Sum[i][0]=x;
Min[i][0]=x;
}
go();
for(i=1; i<=n; i++) {
mn=inf,sm=0;
Solve(i,k);
printf("%lld %lld\n",sm,mn);
}
return 0;
}

Comments

Popular posts from this blog

HackerEarth: City and Campers 2 (DSU-UnionFind)

Two Pointers Technique & Binary Search For Beginners

Problem : Codeforces Round #406 (Div. 1) B [ Legacy ]( Dijakstra, Segment tree)